divendres, 8 de març del 2013

Nou model empresarial (2a part)


En la primera part d'aquest article parlàvem de que segons un estudi fet per la consultora PricewaterhouseCoopers el model d'avui en dia del sector farmacèutic era insostenible.

Doncs en aquest mateix estudi un especialista del sector farmacèutic presentava un nou model empresarial. Un model que es centrés més en la investigació i no tant en el màrqueting i les vendes. Concentrant-se així en el desenvolupament de medicaments de prevenció, tractament o cura. Estaria  oferint, uns beneficis tangibles i responent a les necessitats mèdiques inexistents. Si les companyies es centren en la producció d’un bon medicament, tindran un valor afegit en el mercat, ja que aconseguiran poder participar en la política de preus i fins i tot arribar a poder fer acord amb altres companyies per tal de repartir-se els riscos.
El que, també, haurien de fer és controlar el compliment del tractament, ja que això els hi podria suposar un gran benefici.

Aquest nou model deixaria de ser un model supervendes per passar a ser una model on la venda anés acompanyada d’un servei (com podria ser per exemple el control de que el pacient seguís el tractament). Aquest servei podria acabar sent més important que el propi medicament. Per tal de poder dur a terme aquests serveis els canals de distribució haurien de ser més sofisticats i estar més enfocats als pacients.

Per acabar, en quan a la prevenció, l’estudi diu que actualment només el 3% de les despreses sanitàries es destinen a la prevenció. I els ingressos que podria generar són molt elevats. De fet, la OMS (Organització Mundial de la Salut) assegura que un 80% de les malalties relacionades amb el cor, el cervell i la diabetis i un 40% dels casos de càncer, es podrien haver evitat amb una correcta prevenció.

Per tant, un cop el sector farmacèutic hagi vist que és més important centrar-se a la població sana que en la malalta i pugi assumir tots el costos que això comporta, podrà entrar en la gestió sanitària oferint un servei complementari  de benestar i control, entre d’altres.  

1 comentari:

  1. Aquest model de mercat basat en la prevenció té un important problema. Tots podem acabar siguent farmacodependents amb el motiu de la prevenció. Si ja ara les farmacèutiques inventen malalties, en un model on la "possible malaltia" és l'argument pot esdevenir encara més perillós. Personalment no veig que aquest model solucioni el model no-ètic de les actuals grans corporacions farmacèutiques.

    ResponElimina